Julia Lindberg.

Vardag. Inredning.

Just nu.

Publicerad 2013-01-30 23:32:56 i Min vardag.

Just nu har jag sjukt mycket tankar i huvudet.
Hur vill jag egentligen göra med mitt liv?
Vill jag resa, i så fall, vart?
Jag vill flytta, men vart?
Vill jag plugga design?
Varför tar jag inte tag i mitt liv.
Kommer jag att se tillbaka på tiden som är nu och ångra mig?
Jag vill förändra mitt sätt att spendera dagarna på.
Vill jag plugga vidare?
Jag vill ha spontana kvällar med mina vänner.
Varför låter jag allt fortsätta som det är när jag egentligen vill förändra det som är.
Jag vill börja träna mer, tycka om att träna.
Varför kan jag inte hitta något som jag tycker är riktigt kul.
Hur ska det gå för mig?
Kommer jag att gifta mig, skaffa familj, hus och ett jobb jag trivs med.
Vill jag fortfarnade bli designer/inredare?
Jag vill träffa nya vänner.
Tror jag på Gud?
 

Kommentarer

Postat av: Sara Wihlborg

Publicerad 2013-01-31 13:28:09

Kära Julia, Julia, Julia! Nu ska jag utgå ifrån den Julia Lindberg jag känner och besvara dina funderingar från mitt perspektiv och jämföra lite med hur jag själv tänker.

Hur vill jag egentligen göra med mitt liv? Du kommer att inse detta! Kanske inte idag, kanske inte imorgon, kanske inte i nästa månad, kanske inte i år, men det kommer till dig med tiden. Jag lovar! Och du kommer förmodligen att ändra dig och ändra dig och ändra dig, men det är så livet ska vara. Man får nya perspektiv på saker och ting ju mer tiden går. Lev NU och gör det du känner för JUST NU.

Vill jag resa, i så fall, vart? Att resa och uppleva saker ger en jättemycket. Du har pratat om en jorden-runt-resa. DO IT! När du känner att du är redo, med allt vad det innebär - ÅK. Du är tålig, äventyrlig och absolut inte kräsen. Du kommer klara dig skitbra.

Jag vill flytta, men vart? "I want to break free. I WANT TO BREEEAK FREEE!" Jag känner likadant. Ibland håller jag på att bli galen. Men samtidigt - det är inte bråttom. På ett eller annat sätt kommer det att ske. Genom resa, plugg eller jobb.

Vill jag plugga design? Du har bra smak, känsla för färg och form, är kreativ och produktiv. En designutbildning är perfekt för dig.

"Varför tar jag inte tag i mitt liv." Bara genom att tänka som du gör är du ett steg i rätt riktning. Du har drömmar, Julia. Det vet jag. Tappa inte bort dem! Du vet vem du är. Tvivla inte!

Kommer jag att se tillbaka på tiden som är nu och ångra mig? Nej, du kommer inte ångra dig. Du är tjugo år. Vi kanske tycker att det låter mycket, men vi är fortfarande bara i början av livet. Vi ska vara lite vilsna. Livet är så oförutsägbart.

"Jag vill förändra mitt sätt att spendera dagarna på." Detta känner jag igen mig i, och egentligen är det superenkelt att ändra på. Okej, vi bor inte på världens livligaste ställe direkt, men jag tror ändå att vi underskattar det lite. Jag har börjat tänka lite mer som jag gjorde när jag var liten, när man hittade små äventyr överallt.

Vill jag plugga vidare? Detta behövs inte göras nu, men jag tycker absolut att du ska göra det någon gång. Du har en bra grund som du har alla möjligheter att utveckla, för att till slut kunna göra det du vill. Någonting du kan vara stolt över att du klarat!

"Jag vill ha spontana kvällar med mina vänner." Så fort jag fyllt tjugo (eller det räcker med dig, haha) går vi till Systemet och handlar massa gott, sen tar vi det därifrån...

"Varför låter jag allt fortsätta som det är när jag egentligen vill förändra det som är." Se denna tiden, precis som jag gör, som en "förberedningsfas". Ingen kräver att du "PANG!" ska ändra på ditt liv, så därför borde du inte kräva det av dig själv heller. Ta en sak i taget. From small things, honey, big things one day come.

"Jag vill börja träna mer, tycka om att träna." Jag lovar att om du bara ger dig sören på det och inte ger upp, så kommer du älska att träna. Början är allra svårast. Jag var på det så många gånger innan, men när jag inte såg resultat tänkte jag "Skitsamma, jag är väl helt enkelt inte skapt för det här." FEL! I det läget ska man bara fortsätta, fortsätta, fortsätta och istället för att stirra sig blind. Energin och känslan man får av motion och träning är obeskrivlig. När du väl kommer in i det kommer du känna sig oslagbar och bara vilja utmana sig själv mer och mer. På ett halvår tappade jag tre-fyra kilo genom att endast springa, powerwalka och tänka på vad jag åt. När jag kände mig säker i min kondition lade jag till styrketräning, och min kropp har blivit starkare, men framförallt mindre "sladdrig". Det framhäver verkligen ens kvinnliga former på bästa sätt, och du som redan är så himla fin i din kropp kan bara bli SMASHING. Jag har aldrig mått så bra i hela mitt liv som jag gör just nu, och det är på grund av träningen. Allt blir så mycket enklare när man har mer energi, kan fokusera på annat och inse att man faktiskt klarar av det som man egentligen tycker är jobbigt. Träning är bästa medicinen! Hitta någonting som motiverar dig. När jag tränar tänker jag alltid på folk som jag skulle vilja ge fingret, haha...

Varför kan jag inte hitta något som jag tycker är riktigt kul? POSITIV ENERGI OCH INSTÄLLNING. Lyssna på Vittring med Magnus Uggla så säger han åt dig hur jag vill att du ska tänka.

Hur ska det gå för mig? ALLT KOMMER BLI BRA. Hur ditt liv än kommer att bli, så KOMMER DET ATT BLI BRA. Det är ju ditt liv. Och Julia Lindberg är bra.

Kommer jag att gifta mig, skaffa familj, hus och ett jobb jag trivs med? Glöm aldrig, aldrig, aldrig att det alltid ska kännas rätt för dig. Gör ingenting ENDAST för någon annans skull. Följer du din egen väg kommer du att möta precis det som passar perfekt för dig.

Vill jag fortfarnade bli designer/inredare? Som sagt, du har blicken för det - använd den!

"Jag vill träffa nya vänner." Nya människor är spännande och stora inspirationskällor. Plugg, jobb, hobbys, fester, utekvällar... Mycket kan leda till nya bekantskaper. Det gäller bara att hitta dem som man trivs och kan vara sig själv med. Glöm bara inte att dessa band har du med vänner som funnits i ditt liv under en lång tid. De som verkligen är äkta vänner. Ta vara på dem!

Tror jag på Gud? Denna fråga är så pass abstrakt och personlig att jag känner att jag inte riktigt kan kommentera den egentligen. Men tro på det goda i mänskligheten och det vackra i världen, vad det än må komma ifrån. Störst av allt är kärleken!

Egentligen har jag massa saker jag kan pladdra vidare på, men nu har jag skrivkramp. Vi får snacka mer när vi ses. Men försök alltid att göra det bästa av situationer, dåliga som bra. Det kommer att stärka dig. Puss på dig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela