Julia Lindberg.

Vardag. Inredning.

Nattankar

Publicerad 2013-10-21 02:56:00 i Min vardag.

Klockan är halv tre på natten och jag kan inte sova. För jag ligger och funderar på hur jag vill att min relation med min framtida pojkvänn/fästman/man ska vara. 
Och jag kom fram till det här:
 
• Man kan prata om allt. Ja de är ju ganska basic, man vill ju att ens partner ska veta allt och tvärtom. 
• Båda hjälper till med hushållssysslor. Också ganska basic. Ingen vill behöva göra allt jobb själv. Plus att det är mysigt att tillexempel laga mat ihop. 
• Små överraskningar, lite nu o då. Ett exempel är en liten lapp där man skriver något och lämnar så den andre hittar den. Eller att man smsar någon gång då o då att man älskar personen och uppskattar den. 
• Ha hemmakväll ibland, men träffa vänner/familj så ofta som möjligt. Jag hatar att sitta hemma framför tvn hela tiden. Man har vänner för att träffa dem.. So lets do it!
• Kunna göra uppoffringar för varandra. Tillexempel om han gillar hockey kan jag någon gång då o då följa med på en match eller se en match med honom på tv. Och han följer med mig och shoppar i gengäld. 
• Inte smsa varandra heeeela tiden, ge varandra egentid. Det värsta jag vet är killar som måste smsa heeela tiden även när det inte har något att säga, utan bara frågar vad man gör vilket han frågade för en timme sedan.. Plus att då har man ju inget att prata om när man träffas.. 
• Kunna skratta och skämta ihop. Han måste förstå ironi eftersom jag är ironisk 99,99% av min vakna tid. Och han ska ha humor. 
• Spontana. Jag är jättedålig på att vara spontan men jag älskar att vara det och därför vill jag ha en kille som är spontan och kommer på saker att göra så jag kan hänga på. 
 
Hahah, ja de va lite tankar om hur jag tycker ett förhållande ska vara. Man är två i ett förhållande så därför ska båda vara delaktiga. 
Även om jag är den mest oromantiska personen, så vill jag lära mig att vara lite mer romantisk. För jag tror att det skulle göra mig lite ner frimodig och glad. 
Kyssar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela