Julia Lindberg.

Vardag. Inredning.

Händelserik kväll.

Publicerad 2013-10-02 23:46:00 i Min vardag.

Idag är det Onsdag och på Onsdagar är jag på ungdomsgruppen i Broby. 
Ikväll var det lite annorlunda för vi hade femkamp...
Okej, jag ska kanske börja från första början. 
 
Vi har ju som sagt mormors bil nu, och när jag kom tillbaka från Norge så märkte jag att ratten skakar jätte mycket när man kör. Så mamma körde in med den till verkstaden för att få det fixat, och då visade det sig att framdäcken höll på att sprängas. De ena däcket hade en stor bula, därav skakande ratt. 
De bytte däcken och allt va bra, trodde vi i alla fall. Fram till att vi upptäckte att vi hade fått ett punkterat däck i stället. Men vi pumpade det och det höll. Idag va tredje dagen efter vi hade pumpat och där var fortfarande luft i däcket. Så jag körde utan problem till Broby. 
 
Tillbaka till femkampen, vi hade några av lekarna ute vid parkeringen och av någon anledning så kollade jag på däcket. Då såg jag att det var dåligt med luft i det. 
Jag ringde pappa och han sa att "då får du köra till macken och pumpa det" 
Men macken i Broby har lagt ner och närmsta mack är i Knislinge... Jag visade däcket för Dan och han sa att han har en kompressor som vi kan pumpa med. Men då måste jag köra hem bilen till dem. 
Vi gick in och jag tänkte inte mer på det. 
Men när det var slut och jag kommer ut till bilen ser jag att det kommer inte gå att köra en meter, det är absolut ingen luft kvar. 
Så vi bestämmer oss för att byta till reservhjulet. Men det ska ju inte va för lätt, reservhjulet passar inte!!!
Så Dan tar det punkterade däcket och kör hem och pumpar det. Och sätter på det igen och jag kan köra hem. 
Innan jag kör säger Dan "kör försiktigt, det har varit två älgolycker denna veckan."
Och gissa vad som står mitt på vägen när jag är strax utanför Vinslöv. Jo, EN FET ÄLG!!!
 
Kan inte annat än skratta åt denna kvällen, och tänka på allt som har hänt mig under denna korta tiden jag har haft mitt körkort. 
Men nu vet jag både hur man byter däck och hur man göra om man har varit med i en viktolycka.
 
Kör försiktigt allihopa! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela