Julia Lindberg.

Vardag. Inredning.

I bland vill jag bara skjuta ngn.

Publicerad 2010-09-14 17:29:19 i Min vardag.

AAAH, Idag har jag velat skjuta så sjukt många personer.
aa, jag ska inte nämna ngra namn, men dom e iaf en sån sjuk "Pina", allihop.
Och ibland undrar jag hur *** skolan tänker! Elr ja inte bara skolan även lärare. Asså det finns verkligen inget logiskt i de dom gör!
Tex. vår engelska lärare, förra veckan gav hon oss 94 glosor, typ 40 till torsdag och resten till fredag, och sen säger hon inte ett ord om dom!? Då undrar jag hur hon tänker, jag menar vf ger hon oss glosor om hon inte tänker testa oss på dom? Jag har slutat med att lära mig glosorna som är onödiga, som jag känner att jag inte har ngn användning för, för att jag vet att hon inte kommer ha ngt test. Det ända som hon gör bra är att vi får prata ganska mkt engelska.
Jag tycker engelska ska vara lite mer såhär:

-Nu i tvåan ska man fokusera sig på att kunna PRATA engelska bra. Kunna förstå och göra sig förståd.
-Man ska använda dom orden man har lärt sig hittills och inte lära sig nya som är svårare än dom vi kan, MEN betyder samma sak.
-Man kan ha typ 15 glosor i veckan så man lär sig lite nya ord, men inte onödiga, utan sånna man har användning för. Och självklart ska de komma ngt litet test, för annars tränar man inte!

Men de verkar ju inte vara ngn lärare som är så smart och fattar de, utan de ska bara va så jobbigt de bara kan bli. Och ju äldre man blir ju fler glosor ska man ha. =S Hur nu de går ihop!? Vissa lärare (inte alla) verkar inte se elever som människor utan som robotar elr något sånt. OCH DE GÖR MIG SÅ SJUKT ARG!


Nu till ngt helt annat. Idag hade vi skolval..
Fatta vad läskigt de va, och hur läskigt kommer de då inte vara när de e på riktigt!?

De har ju varit snack om att man ska få rösta när man fyller 16, man får ju rösta i kyrkovalet då, men nu menar jag i riksdagsvalet. Och de tycker jag att dom kan lägga ner direkt. För jag tycker att när man är 16 så är man inte tillräckligt mogen och seriös med sånt, jag tror att det hade blivit många oseriösa val, elr inga val alls.
Och man har inte till räcklig kunskap om det "verkliga" livet, så har man varken behövt betala hyr, försäkringar, mat, bränsle till bilen och man har aldrig jobbat heltid. Visst nu kanske man inte har gjort allt de när man är 18 heller, men då börjar de iaf bli mer verkligt, man har sin egen ekonomi (om man inte är bortskämd!) och man har antagligen ett iaf timmjobb och man kanske bor i egen lägenhet. Men nu vet jag inte om de redan har lagt ner de förslaget, men jag ville ändå få detta sagt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela